Zabytkowe miasto Lucca we Włoszech – Nidal Hamad

Zabytkowe miasto Lucca we Włoszech otoczone jest murem, który w średniowieczu służył jako tarcza chroniąca przed atakami z zewnętrz.
Lucca to górzyste miasto w regionie Toskania, położone w pobliżu nadmorskiego miasta Viareggio i niedaleko historycznego miasta Piza.
Jest również blisko dwóch urokliwych miast Florencji i Bolonii, w centrum Włoch.
Odwiedzałem Lucca wiele razy i za każdym razem odkrywałem nowe rzeczy, których nie zauważyłem podczas poprzednich wizyt.
Te zdjęcia pochodzą z mojej pierwszej wizyty w mieście w sierpniu 2008 roku.
Mówi się, że Lucca została założona przez Etrusków i słynie z tego, że posiada sto kościołów.
Ze względu na ogromną liczbę historycznych budynków sakralnych, dzwonnic i renesansowych pałaców, została nazwana miastem 100 kościołów.
Przed zwiedzającym ukazuje się zabytkowy plac pośrodku starego miasta, a także stare zaułki i drogi, oraz budynki, które zachowały swoją elegancję, piękno i historyczny charakter. Nic więc dziwnego że Lucca jest bardzo chętnie odwiedzana przez turystów z Włoch i całego świata.
Słynna jest również Eksperci zajmujacy sie historią Włoch twierdzą, że budowa tych murów sięga średniowiecza.
Podczas mojej pierwszej wizyty w mieście w 2008 roku zwróciłem uwagę, że pierwszą rzeczą, którą zobaczyłem, gdy dotarliśmy do Lucca, były historyczne mury, które nadal otaczają większość starego miasta.
Widać na załączonych zdjęciach.
Według portalu turystycznego „The Crazy Tourist”: „Dla miłośników historycznej architektury i budownictwa średniowiecza Lucca uważana jest za jedno z najpiękniejszych miast we Włoszech. Jest to ich idealne miejsce docelowe, ponieważ posiada dużą liczbę kościołów , muzea, place publiczne i imponujący wybór restauracji ”.
Szczerze mówiąc, nie byłem tamtejszych restauracji, ponieważ był to ostatni dzień mojej wizyty we Włoszech i mój budżet na prawie się skończył.
Ale spróbowałem lodów „gelato”, wypiłem espresso w jednej z pięknych kawiarni i pojechałem z przyjaciółmi do miasta Viareggio, gdzie przebywałem w namiocie w międzynarodowym obozie solidarności z Palestyną.
Nidal Hamad – strona internetowa al-safsaf.com 3-03-2021
Italy – Italia – Lucca 08-2008 foto: al-safsaf.com
ايطاليا – مدنية لوكّا التاريخية يطوقها جدار عازل قديم كان يستخدم درعاً للوقاية من الهجمات الخارجية في الزمن القديم. هي مدينة جبلية في اقليم توسكانا تقع بالقرب من مدينة فياريجيو الساحلية وغير بعيد عن مدينة بيزا التاريخية. كما تعتبر قريبة من المدينتين الساحرتين فلورنسة وبولونيا وسط البلاد الايطالية. سبق لي وأن زرتها عدة مرات وفي كل مرة كنت اكتشف أشياء جديدة لم ألحظها في زياراتي السابقة. هذه الصور من أول زيارة لي الى المدينة في شهر آب – أغسطس 2008.
تقع لوكّا في إقليم توسكانا على الساحل الغربي لإيطاليا. يقال أنها تأسست في الأصل من قبل الأتروسكان، كما وتشتهر بأنها تحتوي على مائة كنيسة… فبسبب العدد الهائل من المباني الدينية التاريخية وأبراج الجرس، وقصور النهضة الأثرية الموجودة بها صارت تسمى مدينة ال ١٠٠ كنيسة.
تظهر أمام الزائر الساحة التاريخية وسط البلدة العتيقة وكذلك الأزقة والطرقات القديمة، وأيضاً المباني التي حافظت على رونقها وجمالها وطابعها التاريخي. لذا ليس من العجب ولا يثير الاستغراب أنها أصبحت محط أنظار السياح والزوار من ايطاليا وكل العالم.
كما تشتهر لوكّا التي يصعب على أي انسان أن لا يزورها في حال وطأت قدماه اقليم توسكانا الايطالي، تشتهر بأسوارها الرائعة، التي تطوقها من كل الجهات، مع عوائق مائية وبطرق التفافية حربية رومانية قديمة. يقول الخبراء بالتاريخ الايطالي أن بناء تلك الاسوار يعود إلى القرون الوسطى.
لفت انتباهي خلال الزيارة الأولى للمدينة سنة 2008 أن أول ما رأيته حين وصلنا الى مدخل مدينة لوكّا كانت تلك الاسوار التاريخية التي لا تزال تحيط بمعظم المدينة القديمة التاريخية. كما ترونها في الصور المرفقة.
بحسب موقع “ذا كريزي توريست” السياحي العالمي: ” تعتبر من أجمل المدن في إيطاليا لمحبي العمارة التاريخية والبناء في العصور الوسطى، فهي وجهتهم المثالية، لامتلاكها عددا كبيرا من الكنائس، والمتاحف، والساحات العامة، ومجموعة رائعة من المطاعم”.
بصراحة لم أجرب مطاعمها لأنني كنت يومها في آخر أيام زيارتي لايطاليا وكانت ميزانيتي المالية المخصصة للرحلة قد شارفت على الانتهاء. لكنني جربت البوظة أي “الجيلاتي” وارتشفت قهوة “اسبرسو” في أحد مقاهيها الجميلة وقفلت مع أصدقائي عائداً الى مدينة فياريجيو حيث كنت أقيم في خيمة في مخيم تضامن عالمي مع شعب فلسطين.
نضال حمد – موقع الصفصاف 3-3-2021

 

foto al-safsaf.com

تصوير موقع الصفصاف